Fast i matsituationen

Hej, 3 veckorsedan jag skrev. kasst!
Jag är fast i maten, mat tänkandet, matsituationen, mat mat mat mat mat mat mat. Det är det jag tänker på. hela tiden. Jämt. 24/7. Och jag vill inte sluta. Jag MÅSTE gå ner mera. Jag bara måste. Jag vill vara smal. Jag vill vara fin. Jag vill inte vara såhär jävla fet. Jag väger nu 68 kg och är 180 cm lång. Vilket ger mig et BMI på 21, vilket egentligen ska vara normalt. Men det är det inte om man tittar på mig. Dessa lår, magen, armarna, brösten. jag vet bara inte hur jag ska gå ner mer. Just nu lever jag på genomsnitt 2 buljongtärningar i vatten och 1 burk tonfisk om dagen. Ska jag sluta med tonfisken? Äter ca 200-220 kcal om dagen. Slutar jag med tonfisken blir det 10 kcal om dagen vilket jag vet jag inte komemr att klara för då blir hungern för starkt tillslut och jag kommer hetsäta. Jag kanske skulle ta bort tonfisken och byta ut den till något med bara 100 kcal istället så blir det ca 110 kcal om dagen.. Jag får se, måste hitta något gott då så man orkar..
Jag åt för mycket idag. Har ätit en buljongtärning, läkerol, 2 ägg och en tonfiskburk så jag var tvingen att sticka tandborsten i halsen ikväll. tonfisken och äggen kom upp :) Vet inte om allt gjorde det såklart men det mesta. ag ska börja lägga gurkmeja eller något i maten så det blir gult så jag ser när det tar slut lixom. GAH! Jag blir galen. Jag MÅSTE ner till 55 kg annars vill jag inte leva. Detta bara ska gå. men jag satsar på 65 först, sedan 60 och tillsist 55. Annars kanske jag sätter upp för stora mål.

Jag har börjat förstå det dåliga med detta dock. Jag glömmer saker, orkar inte gå lika mycket, naglarna bryts, jag fryser, tappar hår. Men det är skit samma. Det är fint att vara smal. Och jag SKA bli det.

Nu till något helt annat. Jag är ledsen idag, vet inte varför. Känner mig bara så jävla nere just nu. Jag fattar inte, allting går ju så bra egentligen. MVG och VG i skolan och jag kämpar och står i. Men det är något jobbigt som gnager i mig som jag inte alls kan få kläm på. Hur ska man göra då? det går inte att förklara. Jag har druckigt vin och öl idag för att ta bort det (jag vet, innehåller en jävla massa kcal men dryck är okej har jag bestämt. Men inte oboy, sockerskit (läsk mm) å sånt..) men det gick inte. Känner mig fortfarande väldigt down. Suck. men nu ska jag försöka sova, har skola imorgon..


Kommentarer
Postat av: Vic

Läskig värre ju. Med såna siffor kan du inte vara fet. Nepp helt omöjligt. dåligt placerat fett kan liksom ge intrycket att du är det, men så det inte. sånt fett blir du inte av med genom denna anorexigrej. har också haft det och det enda sättet att bli av med det är genom att träna och ÄTA RÄTT!! Gör du inte det så kommer du inte bli snygg, utan FUL!!!. synliga revben är jätteäckligt och skriker sjukdom! blä!



Kroppen behöver ju typ 1200 kcal bara för att du ska kunna leva. vill du bli snygg kan du inte svälta utan då får du i stället träna. Då måste du också äta för annars bryter kroppen ner musklerna och allt faller ihop. tro mig, jag är expert XD. jag har själv varit offer för äckligt feta lår och hängande underarmar. men det är lätt att bli av med men då måste du äta mer. det är viktigare att du får i dig energi och protein än lite för mycket fett. för det blir man inte fet av. du kan tillochmed vräka i dig massor av snacks och ändå gå ner i vikt med tillräcklig motion. boxning är ju jättebra mot dåligt placerat fett i hela kroppen. kombinera sen med joggning eller långa promender så blir du snygg på nolltid! Mycket bättre än att gå hungrig hela dagarna och ha massor av ångest. träning och självdisiplin är den enklaste vägen till bättre självförtroende. ta kontroll över din kropp i stället för att plåga dig själv i onödan!



Håller tummarna för dig, tjejen!

2010-09-30 @ 22:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0