Ännu mer problem med BellaBus

Hej. Haft mycket att göra denna veckan, massa massa plugg. Så jag har växlat mellan läsa och skriva inlämningsuppgifter och gråta hysteriskt. Jag är så trött på allting. Jag vill bara lägga mig ner och inte vakna. Men så kan man inte göra..
Känner mig så himla otillräcklig. Och förvirrad. Och ledsen, arg, besviken. Jag känner mig allting som finns, alla känslor som finns. Det är riktigt jobbigt att gå till skolan just nu, jag måste ta på mig det vackra fina bländande leendet och se fräsch ut. Jag går ut från lektionerna för att gråta och får ha med mig smink för att kunna spackla över. För jag kan inte visa sånt där. Vem skulle tycka om en sådan person? Det är en fråga jag ofta ställer mig själv.. "Vem kan tycka om mig?".. Jag vill tro att det är möjligt, men jag tvivalr. Tvivlar riktigt jävla mycket. Jag hade ett jobbigt samtal med  teraputen TS. Hon sa att hon inte kan jaga mig längre, att jag måste bestämma mig hur jag vill leva. jag måste gå emot dessa tankar om mig själv. Men jag vet inte om jag kan det. Jag vet verkligen inte. Jag är så jävla övertygad om att alla tänker likadant om mig som jag själv gör. Varför skulle någon tycka om mig? Jag är ju inte värd någonting. Jag är värdelös, misslyckad, ful, fet och äcklig. Jag är en hora. Vem tycker om en sådan person? Och TS säger att jag måste gå emot dem tankarna och tvivla på dem.. Hon säger även att det är viktigt att jag pratar med personalen om jag upplever att de tänker så. att jag ska fråga. Men det spelar ingen roll vad de säger. Säger de att det inte stämmer och att det bara är mina egna tankar tror jag ju att de ljuger för mig. Och jag vill inte prata om dessa tankar. Jag vill ta bort dem. men det ska jag inte helelr göra. jag vet inte hur jag ska överleva om jag inte tar bort dem på kortsikt. Det är så jävla jobbigt.

I helgen kommer pappa.. (hurray?) Jag vet inte hur det känns. Kul kanske. men jag är rädd för att bli besviken, så jag har inga förväntningar. Jag orkar inte med fler händelser nu.

Jag ska försöka sova nu. Imorgon på morgonen är det dags för mig at öva på HLR (Hjärt & Lungräddning). Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Daria

Det är nog till stor del som TS säger. Det är upp till dig, och om du skulle fråga vad jag tänker om dig och jag svarar positivt så ljuger jag inte, jag har inget skäl att ljuga om hur bra du är. Du väljer att tro på dina negativa tankar som förvränger sanningen.



Himlen kan uppfattas som grön och allt annat lögn... om man verkligen tror på det tillräckligt, men det innebär ju inte att det är sant.

2010-03-19 @ 18:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0