DUMMA MIG

Jag är ledsen!! Mitt sommarjobb jag skulle jobba på i sommar, som redan givit mig jobbet, ringde och sa att de hade ändrat sig. Jag ska ibte jobba där. Anledningen till det var att mina referenser var dåliga. Alltså hade Lindåsa sagt att jag var dålig. Lindåsa sa till mig att jag skulle lämna dem som referens och att de ville att jag sökte sommarjobb hos dem. Men fy fan! De har inte ens mage att säga till mig personligen att de inte tyckte jag gjorde bra ifrån sig, sedan förstör de bara för mig när jag lämnar de som referens. Då hade de sagt att jag inte deltog i omvårdnadsarbetet och att jag inte tog egna intiativ. Det gjorde jag visst! Jag kunde inte delta i så mycket omvårdnadsarbete då jag var 17 år och inte fick lyfta. men jag gjorde så gott jag kunde. Jag blir riktigt ledsen när jag tänker på det.
Och det nya somamrjobbet, de hade redan gett mig jobbet. Sedan drog de tillbaka det. Kan man ens göra så? Muntligt avtal gälelr väl också? Eller?? Jag grät och grät och grät när de ringde och sa det. Jag känner mig så jävla dålig. Jag känner mig som en dum jävla idiot som trodde att de skulle vilja ha mig. Jag kan ju ingenting. jag är så jävla dålig. DUMMA DUMMA DUMMA MIG!

Ska ut till Orana nu. Ska försöka prata med dem om det. Men det komemr inte bli lätt. >.< Jag hatar allting. jag hatar mig själv. Jag var så jävla glad när jag gick därifrån då jag hade fått det. Det var som att solen lyste i en vecka över mig trots att snön fortfarande låg kvar på maken. Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det stämmer, även ett muntligt anställningsavtal gäller enligt svensk lag. Efter överrenskommelsen är gjord kan de inte heller ångra beslutet över en dålig referens. Vad som gör situationen något knepig från ett juridiskt perspektiv är förstås att det var ett muntligt avtal, något som kan vara väldigt svårt att bevisa om de skulle neka till anställningen eller dess krav. Men du kan ju alltid kontakta denna idiot till arbetsgivare, förklara att de gjort fel och hävda att du minsann har rätt till jobbet. Detta är förstås en spekulation, men om du spelar in samtalet och de inte spelar okunniga så borde de inte ha annat val än att gå med på det. Kalla det utpressning, men då kan du hota med att ta upp det i tingsrätten. I en sådan situation vore det billigare för dem att helt enkelt anställa dig. Det vill säga, om du fortfarande vill jobba för en sådan idiot.



Nu vore det förstås enkelt att strunta i resten av det jag läst. Att låtsas som att dina känslor inte finns och återvända till att fokusera på min egen lycka. Eftersom jag inte känner dig så vore det kanske enklast för oss båda om jag gjorde just det. Men samtidigt är det väl bland det värsta man kan göra mot en annan människa, eller hur? Inte för att jag vet vad jag ska säga utan att ta till gamla klyschor som inte har något med dig att göra. Så jag tänker nog inte säga mer än så, utan håller mig vid att hoppas att du en dag slipper denna eländiga ångest.

2010-04-17 @ 01:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0