Julrubrik med årgångsglögg

kan inte somna. Vet inte varför men det känns inte bra i kroppen. lite ångest osv..
Idag har jag träffat en tjej typ som en "dejt". Det var jätte roligt. Jag gillar henne mycket. Hon är cool och har en underbar personlighet.. Ska träffas igen på fredag. Tjoho!

Allting känns jobbigt. Jag vet att jag inte kan fly från mig själv. Jag måste börja ta itu med saker och ting men jag o-r-k-a-r inte! Allting känns rätt meningslöst. Men nu är det bara 3 veckor kvar på praktiken i.a.f Det känns skönt att få vara ledig för en gångs skull. När jag inte har varit där har jag mått dåligt eller haft massa annat att göra. Och det kan ibland vara så att jag ligger och gråter i flera timmar sedan går jag in genom dörren, torkar tårarna och sätter på mig det glada, trevliga och jätte tjecka Bella. Vilket ibland kan vara väldigt jobbigt. Jag orkar inte visa upp den välpolerade fasaden för omgivningen längre men den går på automatik. Och så fort någon försöker prata med mig om mitt mående undviker jag så gott jag kan och börjar prata om annat. Det är typiskt mig. Egentligen behöver jag nog bara skrika. I know I look happy on the surface, but I'm screaming inside

Igår var jag med min älskade vän Linnea på julskyltningen i stan och jag köpte upp massa pengar. Men det var ju till julklappar så det var lugnt. Men nu måste jag snåla snåla snåla så gott jag kan alltså. För jag har hamnat i en pengarkris som är över det normala. Jag har 200 kr kvar. och jag kommer inte klara mig. Jag ska be mamma sätta in 1000 kr från mitt sparkonto (hon har kontrollen över de pengarna) så jag kan köpa mer julklappar för jag är inte på långa vägar färdig alltså. Men jag har lyckats köpa till mormor, pappa, pappas tjej, en grej till mamma. Så jag har ändå köpt lite grann. Julen. Suck. Jag vet inte varför jag har så svårt för den. det hade jag inte förut. men just nu känns det som att något saknas. Jag vet inte vad men jag kan verkligen inte få in rätt känsla. jag försöker. Jag har till och med köpt en julstjärna som hänger i mitt fönster på rummet men det känns fortfarande absolut inte juligt. Jag tror jag behöver komma hem. jag ska åka hem den 18 dec. Jag behöver vara hemma innan jul och klä gran en men mamma och sådant. det har jag inte gjort på några år tror jag eftersom jag har varit väldigt mycket på sjukhuset och sånt. Sedan var jag ju här innan jul förra året. jaja, jag får se hur det blir.

Imorgon är det praktik. Känns konstigt att komma tillbaka efter 1,5 veckor. läskigt. Men jag ska nog klara det.

nej, nu ska jag ta en cigg och sedan sova. Godnatt allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0