Händelser

Hej. Känner mig sådär just nu. Trött. Idag har varit en ganska okej dag. vi har varit ute i skogen md fika korg och sedan gått en promenad. Försöker hänga med i mitt enormt svängade humör. Bipolär-Varning just nu.

I söndgas natt fick ajg ett återfall av skärandet. Jag ringde Orana, de fick hämta mig och så åkte vi till akuten. Där alla var upptagna i operation så vi åkte tillbaka till Orana. Dagen efter väckte de mig och skulle se om jag bara kunde strippa såret men nej. det öppnade bara sig hela tiden och det var omöjligt att dra ihop det så det blev som det skulle. så vi åkte till vårdcentralen där det slutade med 18 stygn i vaden. Så nu är jag ippe i 160 stygn ca sammanlagt. Idioti. Fick emellan jag vaknade och VC en utskällning av terapeutern TS. Där hon sa att hon aksnek inte ville ha kvar mig i eftervård för att jag valde de enkla vägarna hela tiden och att hon inte ville ha det ansvaret och bla bla bla.. Jag bara grät hela tiden men försökte inte lägga ner så stor vikt i vad hon sa då jag vet att hon säger sådant när hon är "upprörd" och det blir hon för hon bryr sig så mycket. Samtalet dagen efter var mycket bättre och hon förstod vad jag menade.

Imorgon är det söndag igen. Suck. Kan inte helgerna gå långsammare? Jag börjar min APU och jag är jävligt nervös. Mitt hjärta bultar som fan där inne i bröstet när jag tänker på det. Hemtjänsten. Det betyder att jag, i kortarmat, ska åka hem till "friska" personer (inte dementa eller så) och hjälpa dem med diverse saker. Så mycket frågor kring ärren det komemr bli. men jag ha bestämt mig för att svara "Jag har varit sjuk". Det berode de väl ändå acceptera som ett svar?

Jaja, nu orkar jag inte skriva mer. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: fi

Hur gick APUn? Det går oftast bättre än man tror. Jag gick också uskutbildningen i Kristianstad, var super nervös inför praktiken. Inte så där normalt nervös utan bara äckligt nervös över hur folk reagerar på ens armar. Nu jobbar jag inom vården och det är faktiskt inte en kotte som kommenterar det. Tänker att de gamla har kass syn så att de inte ser det, eller så vågar de inte säga något =)

2010-04-27 @ 10:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0