Soon: Good Morning Sweden, wakey wakey

Hej alla. Mycket på gång nu. Har börjat flytta mina grejor till min utslusslägenhet inne i centrala stan (OMG, inte bara skog!!). Det framkallar två känslor- lättnad & Ångest. Vilket ibland kan vara en konstig kombination. Det känns jätte bra att äntligen komma ifrån Orana. Det är så mycket här nu att jag inte orkar vara här längre, men det känns jobbigt. EXTREMT jobbigt. Jag hatar mörker. Och att vara ensam. Jag hatar ensamhetskänslan. Och att vara ensam i en 2:a mitt i vintern när det är mörkt är nog egentligen ingen bra idé. Men jag ska klara det. Jag ska försöka i.a.f.. Ska sova där för första gången på måndag, men då ska min sötnos Daria komma och hälsa på mig. Då slipper jag vara ensam för en liten stund. Det ska bli underbart att träffa henne igen. Hon gör mig nervös...- och glad. Jag bad henne dyka upp i korsett, nätstrumpbyxor, strumpband, lackstövlar och piska.. Vi får se hur det blir med den planen.. hahah :D

Just nu kan jag inte sova. Vet inte varför. Imorgon(/idag??) ska jag åka till helsingborg och fira nyår med min favorit tjej Linnea och hennes vänner. Vi var egentligen bjudna på fest men det sket sig så vi ska åka Helsingborg-Helsingör färjan fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka om och om igen. så det blir fest på båten! haha, crazy idea but I go with the flow! så då blir det öl och champange för min del. Och förhoppningsvis en massa däjlije dääänskar! (= trevliga danskar) Det ska bli skönt att festa.. igen. Det känns lite jobbigt just för tillfället att åka bort imorgon, jag är trött, fryser, ledsen mm. Men jag hoppas det blir andra bullar imorgon. Jag har bestämt mig för att det ska bli en bra kväll.. UTAN hinken vid sängen! ;)

Ligger mest och tittar på Heroes egentligen, men tyckte att jag kunde skriva av mig lite. Heroes.. Suck. Where to even fucking begin? Ja, det är världens bästa serie någonsin. Kort resumé:
En dag (vid solförmörkelse) upptäcker random människor att de har olika "superkrafter". (som tankeläsning, läkning, resa i tiden mm..) Och sedan börjar dessa människor linkas samman men varandra på olika sätt. Och de ska rädda världen.
Ja, det låter kanske lite.. löjligt.. Men det är himla bra. Undrar hur världen skulle sett ut om det hade funnits människor med dessa krafter. jag drömemr ofta att jag kan måla framtiden, höra andras tankar med mera. hade det varit ett hot mot samhället som de påstår i Heroes? Det beror ju på, vad man gör med sina krafter, vad man väljer för sida. ondskan eller Godheten? Synd att så många väljer ondskan bara..

Jag och Linnea pratade idag om vad vi tycker om ordet "Duktig". Vi gillar det inte. Det är bara människor som gör en bedömning om man är duktig elelr inte. Min ena lärare ansåg mig som duktig, min andra inte. hur kan ett sådant ord innebära så mycket olika saker? Att vara en "duktig flicka", vad innebär egentligen det? Kan någon förklara det för mig? För det har jag strävat efter hela mitt liv. Att göra bra ifrån sig, att vilja vara andra till lags. men jag har aldrig lyckats. Enligt mig själv. Men andra kanske tycker det, who knows?
Sedan är det ju mediasamhället som skapar denna fruktansvärda prestationsångest hos ungdomarna. Inte konstigt att ungdomar idag mår skit. "Bli smal, nu en extra sabb och lätt bantningmetod!" "Hur du får HAN att gilla DIG" "Hur du vaxar bikinilinjen bäst" mm.. Jag menar, VA FAN ÄR DET?! Så länge du är nöjd med din vikt så skit i vad sämhället tycker. De ska inte få bestämma över dig... Och SCREW HIM om han inte gillar dig, då får du ta nästa. Du ska inte göra dig till eller ändra ditt beteénde för att han ska gilla dig. Och vemfan VAXAR bikinilinjen nu förtiden? I know I don't.. Nu finns det andra grejer att fixa till det med. Och tjejer, glöm inte att vi har hår för en anledning. ;)

GOOD EVENING LADYS AND GENTLEMEN!

Ps. Lite konstig av min nattmedicin, om ni tycker att det är lite skumt skrivet! D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0